Semestern

Nu har jag tagit tag i mitt liv :-) Dvs. jag har fått över semesterns foton till datorn. Jag har till och med säkerhetskopierat dem till en CD. Det ni!
I år gick jag ut hårt när jag fick semester. Jag jobbade korthelg (lördag kväll & söndag dag) innan semestern och så fort jag slutade på söndagen satte jag mig och körde till Billeberga för att lämna Joy & Robin hos Elizabeth. Jill följde med som sällskap. Vi fick en trevlig kväll och förmiddag med mycket hundkel. Elizabeth har Pekingesvalpar just nu, gissa om de är söta??
Väl hemkommen på måndagseftermiddagen var det turbopackning som gällde. Tisdagmorgon bar det av mot Norrköping där två dagar på Kolmården väntade.

Louise och Markus väntar på att "Rovfågelshowen ska börja. Den är superhäftig!


Hela familjen (utom jag förstås)


Paus i diket efter att ha tagit sig upp för en av alla backarna inne på Kolmården. Man är ganska trött i fötter och ben efter två dagar i parken!


Markus hittade de här inne i parken. Visst var de fina?

Vi hade tur med vädret och fick fina dagar på Kolmården innan vi drog vidare mot Örebro och Gustavsviks Camping. En stor, lyxig camping som ligger precis intill Gustavsviks Upplevelsebad. Det var verkligen en upplevelse. Kanonfint! Vi tillbringade två dagar där, till och med Fredrik badade (det finns bildbevis).


Vi besökte också "Gamla Wadköping" en mysig del av Örebro med gammal bebyggelse. Där strosade vi rundor en eftermiddag och tog oss en fika. Fem dagar slappade vi innan Göteborg lockade. Som vanligt i familjen Widebrant så MÅSTE ju Liseberg besökas varje sommar! Så också i år. Vi lyckades vara i Göteborg samtidigt som U2. Det, tillsammans med mulet väder, gjorde att vi fick Liseberg nästan för oss själva på fredagskvällen. Inte helt fel. På lördagen tog vi en sväng till Lerum för att hälsa på Annelie, Niclas och Eric. Lördagskvällen var vi på Liseberg igen men då var det fler än vi som hittat dit om man säger så.

Louise och Ida har inte varit så svåra att roa denna semestern. De har läst, läst och läst.


På hemväg från Göteborg pausade vi i Varberg ett par dagar. Vi var ju "tvungna" att ta en tripp till Ullared och Gekås. Fniss! Vi låg på en kanonfin camping som hette Apelvikens Camping. Den kan jag verkligen rekommendera, dit åker vi igen. På vägen mellan Göteborg och Varberg tog vi en avstickare till Tjolöholms slott. Ett mysigt ställe att tillbringa några timmar på.





Det behövs inte stora ytor eller en massa grejer för att roa Markus. En morgon när vi vaknade satt han på husvagnstoan och lekte. Hur får han plats?????


Efter en sväng om Billeberga för att hämta hundarna igen så kom vi hem i onsdags. Efter 16 dagar (15 nätter) borta. Det är alltid lika mysigt att vara iväg med husvagnen men det är inte helt fel att komma hem heller.
Nu väntar några dagars vila men sen bär det iväg igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0