Puh!!

Nu har vi äntligen klarat av Louises 14-års kalas. Den stackaren har fått vänta i över en månad på att få bli firad. Men nu är det gjort. Alla var här och maten var lyckad så då kan vi ju inte klaga :-D Hon hade mest önskat sig pengar för att kunna finansiera alla nya möbler och saker i det nya rummet.
Jag testade ett helt nytt recept i går. Det är alltid lite osäkert att göra det när man ska bjuda en massa gäster men det blev kanongott!! Dessutom var det enkelt: lägg wokgrönsaker i en form, ös över kokosmjölk blandat med sambal oelek och kycklingfond, lägg kyckling filéer ovanpå, krydda med salt och peppar, strö på lite kokos. Klart! Servera med ris. Det blev verkligen en hit. Enda felet var att jag som vanligt lagade alldeles för mycket mat. Jag hade kunnat ha ett lika stort kalas idag - maten hade räckt till det också..........

I eftermiddag ska jag och Markus på bio. Vi ska se Petterson & Findus - Glömligheter. Vi ser fram emot detta båda två, det ska bli så mysigt.
Sen väntar 4 arbetsdagar, lite mindre kul. Jobbar kväll, dag, dag, & dag, pust. Måste åka och hämta hem Robin någon kväll också. Han gav sig hastigt och lustigt i väg på en nöjesresa till skåne. Så om allt går vägen så finns det små mini Robin om si så där 60 dagar. Hoppas att allt går vägen.
Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst är det häftigt att vi har så stora o så små barn! Man får ju lite av allt. Både dagisproblem och tonårsbekymmer. Jag har också försökt få fart på mig och min blogg och jag har faktiskt lite bilder:-). Men jag använder mig mycket av bilder som redan finns på nätet. Återanvändning...

2009-03-22 @ 20:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0