Tre år sedan

Den tredje Juli 2006 vid fyratiden hände det som inte får hända.
Pappa brändes svårt av en ljusbåge från en 20 kilovolts kabel. Kvällen och natten som följde var nog de värsta i mitt, mammas och Henriks liv. Själv minns pappa inte så mycket av just de timmarna. Däremot var han vaken under hela olycksförloppet och under delar av ambulans-transporten till Malmö. Han säger att lukten i ambulansen var vidrig, bränt kött! Synen som mötte oss på brännskadeavdelningen på UMAS glömmer vi aldrig. Smärtorna som sen förföljde pappa under de närmaste månaderna önskar man inte sin värsta ovän!!! Han var svårt bränd på händer, armar och ben. Han sövdes dagligen för att få såren tvättade och omlagda. Han fick transplantera en massa hud vilket innebär att han även fick ärr på hela bröstkorgen och ryggen för där hyvlade man bort skinn.
Som väl är så mår pappa i dag hyfsat bra även om han aldrig blir återställd.
Hur kan en människa vara så klantig i sitt yrke så att han orsakar någon detta?? Sånt här får bara inte hända!! Tror aldrig att jag riktigt förlåter den skyldige!


Pappa och Markus 3/5-08

Herrarna i hagen:

Min svåger Peter, pappa Håkan, Fredrik och min bror Henrik. 26/5-07

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0