Skolstart

Så var det dags igen. Skolan börjar efter ett långt och härligt sommarlov. Eller långt förresten, tycker att det känns som om skolavslutningen var förra veckan eller så. Att 10 veckor kan gå så fort?? Morgondagen känns som en milstolpe. Min lille börjar skolan! Jag har lite svårt att fatta att min Markus redan är 6 år. Men, men, han kommer alltid att vara min minsting vare sig han vill eller ej. Samtidigt är det skönt att de blir äldre, man går liksom in i en annan fas av föräldraskapet. Det är faktiskt ganska skönt när de kan klä på sig själva, städa undan leksaker själva (även om de inte gör det) och när de inte behöver vaktas/passas på samma sätt längre. Det ger en frihet som vi inte upplevt på sisådär 14 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0