Våren rullade på.........

Den 18 februari fyllde Louise 16 år. Tänk att vår lilla tjej har blivit så stor, svårt att förstå för en mamma.....



Under hela året har vi haft våra mysiga Cavalierpromenader. Jag har "mina" i Brunnsskogen i Ronneby och Marie har sina i Rinkaby/Åhus området. Det är alltid lika trevligt att träffa alla Cavalierer och deras ägare. Aldrig att det hörs ett enda gruff mellan alla hundarna!



Mys vid den obligatoriska fikan :-)





Påsken firade vi i Kyrkhult hos mamma och pappa. Mormor, moster Annelie med familj och Henrik med familj var också där. Vädret var helt underbart, vilket gjorde att vi tillbringade större delen av dagen utomhus. Jag & Nettan lurade med Annelie, Niclas och Eric på en promenad runt Fornebodasjön. De hade nog ingen riktig koll på hur långt det var när vi gav oss iväg ;-) Ungarna var i byggartagen och byggde en fin vagn till pappas gräsklippare.....




Såg nog ganska roligt ut där vi satt i ring men trevligt och skönt var det!


Årets överraskning för barnen stod mamma & pappa för när pappa en aprildag dök upp på garageinfarten med en fyrhjuling. Markus min var obetalbar!!!!

OBS! I vanliga fall har Markus hjälm, säkerhetsväst, knäskydd och handskar!!!


För första gången i mitt liv var jag på ett organiserat "Kosläpp". Har liksom släppt ut kor ganska många gånger men på den tiden var det inget jippo ;-)

Kul med ett besök på Lantbruksskolan (vilket den alltid kommer att heta för mig, även om de envisas med sitt Naturbruksgymnasium......) Tack Nettan för att du "lurade" med oss dit!

Efter Kosläppet passade vi på att ta ett Kyrkhultsbesök också. det blir alldeles för sällan vi hälsar på Henrik med familj. Man kan ju lugn säga att barnen har gemensamma intressen.......




Är det detta som är "motorburenungdom" eller?


I maj fyller ju mina båda små (säg inte det så de hör det) år. Ida den 3 maj och Markus den 27 maj. Får nog inse att jag inte har några småbarn längre eftersom de fyllde 12 & 8 år.



I maj gjorde min lilla prinsessa, Vanilla, utställningsdebut :-)

Under året har vi hunnit med 4 officiella och 2 inofficiella utställningar.
Resultaten på de officiella ser ut så här:
Hässleholm i maj, Excellent, placerad 4:a i juniorklass
Ronneby i augusti, Excellent, placerad 4:a i unghundsklass
Öland i september, Excellent, oplacerad i unghundsklass
Herning, Danmark i november, Excellent, 2:a i unghundsklass med CK!!

Ett kanonår tycker jag men 2012 får gärna bjuda på ännu bätte resultat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0